خبر ميراث يزدفردا:معاون حفظ و احيا سازمان ميراث فرهنگي كشور گفت: راستگردهاي طرح ساماندهي ميدان اميرچقماق اجرا خواهد شد.

ايسنا  فيروز دولت آبادي اظهار داشت: طي بازديد از ميدان اميرچقماق و گفتگو با مدير عامل شركت مسكن سازان استان يزد، مدير پايگاه ميراث فرهنگي يزد و معاون حفظ و احيا سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري استان يزد،‌ مشكل راستگردهاي ميدان اميرچقماق مرتفع گرديد.

وي افزود: تصميم نهايي بر اين شد كه حمام تاريخي «سهل‌ابن علي» با بازسازي و نيز تغيير كاربري محفوظ بماند و راستگرد در ورودي ديگري اجرا شود.

دولت‌آبادي با اشاره به بازديد از كتابخانه مركزي در بافت تاريخي اذعان داشت: در اين سفر قرار به اتخاذ تصميم در خصوص كتابخانه مركزي نبود.

وي تاكيد كرد: در خصوص پروژه‌هاي احداثي كه با توقف مواجه مي‌شود نبايد به فرآيندي برسيم كه ادامه روند يا توقف آن معطوف به تصميمات شخصي شود اگرچه شخص آشنا با ضوابط ساخت و ساز و معماري در بافت‌هاي تاريخي باشد.

دولت‌آبادي افزود: بايد سعي شود از مصاديق درس عبرت گرفته و راه‌ حل‌هايي اتخاذ شود تا به تسهيل و اصلاح فرآيندها منجر گردد.

وي لازمه پاسداري و حفاظت از ميراث فرهنگي و تاريخي را تعامل بين دستگا‌هاي مرتبط عنوان كرد و گفت: اين دستگا‌هها بايد موقعيت يكديگر را درك كرده و وظايف قانوني هم را بشناسند و به حقوق يكديگر احترام بگذارند چرا كه در سايه تعامل مشكلات مرتفع مي‌گردد.

معاون حفظ و احيا سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در پايان به اهميت توجه به نظرات كارشناسان اشاره كرد و گفت: نبايد به همه مسائل از ديدگاه اقتصادي كوتاه مدت نگريست.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا